Dediquem aquesta acció a totes les dones anònimes que amb la seua creativitat formulen maneres de viure que fan el món més habitable.
OBJECTE
Denomanònima és una acció col·lectiva per posar en valor la tasca diària de moltes dones anònimes per fer el món més habitable.
Fer el món més habitable és una tasca creativa diària, per què cada dia fem el món i, segons com el fem, el món és.
Fer el món cada dia implica una gran responsabilitat i creativitat per què el món, cada com més, demana noves maneres de ser habitat, maneres més respectuoses.
Per a la creació i presentació d’aquesta acció vam convocar a totes les dones anònimes que amb la seva manera de viure fan més habitable el món, per què ara, més que mai, el món necessita noves maneres de ser habitat.
La crida es va fer a través del Casal d’avis, les mestresses de casa, associacions feministes, escoles i instituts d’Amposta.
Durant els assaigs vam crear entre totes una acció per posar en valor les tasques de cura. Per fer-ho vam treballar amb graneres (fetes per les artesanes de la pauma de Mas de Barberans).
ACCIÓ
Aquestes van ser algunes de les accions domèstiques que vam assajar i van configurar l’acció que vam presentar a la plaça de lo pati:
ARANYES/ amb graneres el més verticals i altes possible, punxant a dreta i esquerra (la mirada a la granera)
BORRA/ de cuclilles amb graneres fregant el terra i fent ventall a dreta i esquerra (La mirada a la granera)
RACONS/ agranem picant enèrgicament tres cops a cada moviment a dreta i a esquerra (la mirada a la granera)
ESPERITS/ amb la granera horitzontal, fem fora els mals esperits de dreta i esquerra. (la mirada a la companya del costat de la granera)
PINTAR/ amb la granera en diagonal freguem el terra dibuixant un semicercle a dreta i esquerra (la mirada al dibuix que fem)
PERXAR/ amb la granera com una perxa, perxem a dreta i esquerra (la mirada al davant)
EQUIP
Creació i direcció: Maria Pons Calvet
Lectura del text: Anna Ranjel i Zakia Boutrah
Música: Imma Carles
Graneres: Imma Navarro, Laura (deramon), Lídia Sarrió, Maria José Arasa, Marisol, Marta, Paquita, Chel Nàdia, Pilar Prada i Maria Pons.
ESTRENA I PRESENTACIÓ
Es va estrenar el passat 27 de novembre de 2022 a Lo Pati, dins la programació de la sisena edició de Femme in arts.
AGRAÏMENTS: Famila Pons Calvet, Anna Zaera, Aida Boix, Edgar de Ramon, Museu de la pauma, Enric Belda i les associacions feministes de Terres de l'Ebre.